Sider

3. mar. 2013

Madplan uge 10

Vi har et hold venner fra Hjørring, som jeg har lovet at lave sushi til næste gang de kommer på besøg. De har nu meldt deres ankomst lørdag, og derfor må jeg jo diske op med lidt lækkerier. Men det er jo ikke det billigste at handle ind til, så i denne uge forsøgte jeg at bruge så meget som muligt fra fryseren, så budgettet ikke døde bare fordi der kommer gæster.

Planen ser sådan ud:

  • Mandag: Oksekødssuppe med kød- og melboller
  • Tirsdag: Pastaret (Anders alene)
  • Onsdag: Karrysuppe (Anders alene)
  • Torsdag: Medister med kartofler og rødkål
  • Fredag: Spinatpandekager med bønnefyld
  • Lørdag: Sushi
  • Søndag: Kyllingebryst med kartoffelbåde og hvidløgsbønner


Indkøb:
Kartofler
Avocado
Agurk
Forårsløg
Peberfrugt
Peanuts
Æg
Sesamfrø
Ris
Hvidløgsost
Wasabinødder
Mælk
Müesli

Størstedelen af det der er blevet købt ind skal bruges til sushi. Tang, ris og fisk har jeg i forvejen, men der skal jo stadig bruges en del for at gøre det spændende.
Jeg har handlet for 168,50 kroner mad i dag, men jeg har stadig ikke fået sukkerærter til sushi. Det havde de ikke lige i Rema.
Så nu kan de bare komme an! Jeg håber at de synes at min sushi lever op til standarden :D

Hvad skal du have at spise i næste uge?

- Mia.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar