Sider

28. feb. 2013

Ugens Opskrift - Champignon-kyllingesuppe med lime

Nu fik vi jo en hel kylling i mandags, og som altid ville jeg jo gerne udnytte kyllingen til fulde. Normalt plejer jeg at lave en karrysuppe, men i denne uge ville jeg gerne prøve noget nyt. Tilfældigvis havde jeg fundet en rigtig spændende opskrift på Netto's hjemmeside som jeg gerne ville prøve:


SUPPE:
150 g champignon
200 g kyllingefilet strimler
200 g gulerod
2 forårsløg
6 dl hønsebouillon
4 tsk limesaft
2 tsk soyasauce

.
NUDLER:
100 g nudler
vand

Opskrift
1. SUPPE: Skær svampe i skiver. Skær kyllingekød i strimler. Skær gulerod i strimler. Finsnit forårsløg. Hav hønsebouillon parat. 2. Bring hønsebouillonen i kog i en gryde. 3. Tilsæt svampe, kylling og gulerod og lad det koge ca. 5 minutter til kyllingekødet er mørt. Smag til med limesaft og soja. Tilsæt fintsnittet forårsløg. Kog suppen op. Smag til med salt og kværn med peber.
4. NUDLER: Læg nudlerne i kogende vand til de er bløde (se anvisning på emballagen).
5. SERVERING: Server suppen med nudler
(http://www.netto.dk/opskrift/238/champignon-kyllingesuppe-med-lime.aspx)

Mandag aften kogte jeg kyllingeskroget med en stor gulerod, et løg, 2 fed hvidløg, stilkene fra broccolien og toppene fra forårsløgene. Desuden var der 2 laurbærblade, 5 peberkorn og en lille håndfuld middelhavssalt i gryden

Det blev dækket med vand, og kogte i ca. 2 timer

Efter en tur gennem sien var der dejlig klar suppe (Kan iøvrigt også sagtens bare spises med suppeboller og -urter)

Her er tingene jeg brugte til den færdige suppe

Snittede grøntsager

Først blev gulerødder og champignon kogt i suppen

Og så kom kylling og forårsløg i, inden jeg smagte til med limesaft og soya. Min kylling var jo tilberedt, så den skulle ikke have så lang tid i suppen

Til sidst kom jeg nudlerne i, og så var der mad :)

Suppen var rigtig god, og det var lækkert med noget som var helt anderledes end det vi plejer. Limen gav suppen en helt speciel smag, men det smagte dejligt.

- Mia.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar