Sider

19. feb. 2013

Ugens Opskrift - Tyrkisk linsesuppe

Da Anders gik på efterskole, fik de sommetider en suppe, som han var helt vild med. Så da en gammel efterskolekammerat fandt opskriften, var han ikke længe om at bede om at få det på madplanen. Det har vi så fået til aftensmad i dag, og den oplevelse er jeg nødt til at dele med andre!


Tyrkisk linsesuppe 4 pers.
Suppe
2 løg
2 fed hvidløg
1 spsk. olie
250 g. hakket oksekød
1 ds. flåede, hakkede tomater
3-4 spsk. tomatpure
2 tsk. paprika
1,2 l. hønsebouillon
2 ½ dl. røde linser
Salt og peber

Tilbehør
1 bæger mager creme fraiche
3 fed presset hvidløg
Citroner i både
Flutes

Løg og hvidløg hakkes og svitses i olien. Kødet tilsættes og svitses brunligt.
Tomater og pure, paprika, bouillon og linser tilsættes.
Suppen koger under låg i 20 min.
Smages til med salt og peber og trækker 10 min. før den serveres.


Creme fraichen røres med hvidløg, og serveres til suppen sammen med citron og flutes.

Og så lidt billeder:


Ingredienserne til suppen

Hakkede løg

Mmmh, det dufter allerede!

Og så bare resten op i gryden - Nemt!

Efter 20 min. så det sådan ud

Og så var der serveret!

Den her suppe er virkelig lækker! Jeg har allerede besluttet, at både mine forældre og søster+kæreste skal inviteres på den en dag. De vil elske den!
Og så var det simpelthen så nemt, og ret billigt. Og endda også ret sundt :)
Den kan helt sikkert anbefales!

- Mia.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar