Sider

17. feb. 2013

Madplan uge 8

Endelig kom den ventede vinterferie! Dog har Anders ikke fri, så der er ikke feriestemning over madplanen. Det skulle da lige være at jeg har tænkt mig at bage lidt i ugens løb, men det tæller vel også.
I går havde vi tømmermænd, så vi fik slet ikke gjort dagens gode gerning. Eller dårlige gerning for den sags skyld. Faktisk lå vi bare på sofaen og hyggede hele dagen, så da jeg vågnede i morges var det med følelsen af at NU! måtte jeg gøre noget. Så jeg har været tidligt på handletogt i dag :)

Madplanen er som følger:

  • Mandag: Pita
  • Tirsdag: Tyrkisk linsesuppe
  • Onsdag: Rest fra tirsdag
  • Torsdag: Rugbrødsmadder
  • Fredag: Laks med asparges, kartofler og persillesauce
  • Lørdag: Kyllingboller i karry med ris
  • Søndag: Pasta med kødsauce

Indkøb:
Paprika
Hønsebouillon
Creme fraiche
Citron
Asparges
Persille
Hakket kylling
Laks
Mayonaise
Agurk
Tun
Æg
Pasta
Pitabrød
Mælk
Müesli

Ugens opskrift bliver den tyrkiske linsesuppe. Det er en suppe Anders fik på efterskolen, og forleden fik han så opskriften af en gammel skolekammerat og spurgte om jeg ikke ville prøve at lave den. Og det vil jeg selvfølgelig gerne!
Jeg handlede i dag for 189 kroner. Først havde jeg ikke taget asparges til laksen, men da jeg i første omgang kun kom af med de 174,- syntes jeg godt at der kunne være plads til lidt dampet asparges til fisken. Mums!

God ferie, til dem der har det, og en formidabel uge til alle de andre :)

- Mia.

2 kommentarer:

  1. Glæder mig til ugens opskrift.. lyder mums :)
    og synes det er lidt sjovt, at vi begge fik idéen med pitabrød denne uge :) Jeg har tænkt mig at forsøge selv at bage brødene. Krydser fingre, men ellers har Netto jo åbent til kl. 22 ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. De havde en pakke pitabrød til en femmer i Rema, det var derfor de røg på vores plan :D Det lyder spændende med brødene, lad mig endelig høre hvis de bliver gode (og billige!) :)

      Slet