Sider

6. jan. 2013

Madplan uge 2

Så er julen og nytåret overstået, og det er tid til for alvor at tage hul på et nyt år. I den sidste uges tid har jeg haft travlt med tømmermænd samt planlægning og afholdelse af fødselsdag x 2. De sidste fødselsdagsgæster har nu været her, og så kunne jeg lige klemme ugens madplan ind:


  • Mandag: Kylling med bacon og græskarmos (Vi er ikke så sultne i dag, så den overgår til mandag :) )
  • Tirsdag: Hjemmelavet oksekødssuppe
  • Onsdag: Oksekød i peberrodssauce med kartofler
  • Torsdag: Pasta med kødsauce
  • Fredag: Medister med rødkål og kartofler
  • Lørdag: Tortillas
  • Søndag: Rugbrødsmadder


Indkøb:
Kyllingebryst
Selleri
Porrer
Rodfrugter
Persille
Suppeben
Kød- og melboller
Tortillas
Revet peberrod
Ost
Leverpostej
Müesli
Mælk

Jeg er meget spændt på at give mig i kast med hjemmelavet suppe. Jeg fik noget spidsbryst da svigermekanikken havde indkøbt en hel ko, og jeg tager jo gerne en udfordring op. Så madlavningstalentet kommer på prøve i næste uge. Særligt fordi min mor er super sej til at lave både suppe og kød i peberrodssauce, så jeg håber at jeg kan gøre hende kunsten efter :)
Ugens indkøb løb op i 147 kroner, og jeg forventer at der bliver både suppe og kød i peberrod nok til at det kan være med i en anden uges madplan også :)

God uge derude!

- Mia.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar