Sider

2. dec. 2012

Madplan uge 49

Vil lige starte med at undskylde, at jeg ikke fik lagt en opskrift ud i den forløbne uge. Jeg har været lidt kuldret i hovedet, så overskuddet var ikke lige til det. Jeg håber at kunne kompensere med nogle nyttige indlæg i den kommende uge :)

Et af de bedste sparetips jeg er faldet over, er helt sikkert at lægge hus til arrangementer hvor maden kommer udefra. I fredags havde Anders sit hold fra studiet til julefrokost, og hold da op hvor er der meget mad til overs! Så denne uges madplan står i julemadens tegn, men da det ikke er meget af det jeg selv skal lave, er det lidt sværere for andre at følge planen i denne uge. Desuden er der ting fra sidste uge som vi ikke fik spist, så f.eks. hakkebøfferne snupper vi i denne uge.
Men ikke desto mindre er det et godt spareråd, og så kan det jo være at det kan give nogle idéer til aftensmad i andre små hjem.

Madplanen for næste uge ser sådan ud:


  • Mandag: Hakkebøffer med kartoffelsalat*
  • Tirsdag: Flæskestegssandwich*
  • Onsdag: Kylling med kartoffelsalat*
  • Torsdag: Kyllingefrikadeller med grønlangkål* og brune kartofler*
  • Fredag: Salat med æg
  • Lørdag: Thai-ret (Færdigret – Anders er alene)
  • Søndag: Rugbrødsmadder (*)


Indkøb:
Syltede agurker
Hakket kylling
Thai-ret
Hønsesalat
Müesli
Mælk
Sukker
Agurk
Små danskvand (Så vi har vandflasker til skolen)

Det er er stjerner* ved, er rester fra julefrokosten. Så selvfølgelig er ugens indkøbsbeløb lavt, da der ikke var meget jeg måtte købe. Det løb i denne uge op i den nette sum af 114 kroner. Så det var med god samvittighed at jeg kunne købe vaskepulver og andre husholdningsting :) Udover det der fremgår af madplanen, var der også nok mad til at vi kunne lave madpakker til Anders til 5 dage.

Hav en dejlig uge!

- Mia.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar