Sider

23. dec. 2012

Madplan uge 52

Så kom julen, og med den også en uge hvor vi ikke er så meget hjemme til spisning. Men en lille smule mad skal vi dog have, så jeg måtte trodse blæsten og tage ud at handle i dag.
I denne uge havde jeg endnu en udfordring i, at butikkerne ikke har fået nye reklamer. Så jeg besluttede mig for at køre ned til en af de lokale discountforretninger, og håbe på det bedste. Dog var det ikke helt uden forberedelse; jeg havde hjemmefra lavet en lille seddel, hvor der på den ene side stod hvad jeg havde i fryseren, og på den anden side hvilke dage jeg skulle købe ind til. Men jeg kunne da godt mærke, mens jeg stod i butikken, at jeg ikke havde min normale liste at forholde mig til.

Men jeg fik da handlet ind til en fornuftig madplan, som ser sådan ud:


  • Mandag: Juleaften J
  • Tirsdag: Tykstegsbøffer med kartofler og grønt
  • Onsdag: Ikke hjemme til spisning
  • Torsdag: Frikadeller med kartofler og rødkål
  • Fredag: Forårsruller (Anders alene hjemme)
  • Lørdag: Tortillas
  • Søndag: Hønsekødssuppe


Indkøb:
Kartofler
Avocado
Forårsruller
Krydderimix
Salsa
Bønner
Hk. Svinekød
Tykstegsbøffer
Sukker
Mælk
Müesli

Denne gang slap jeg med 141 kroner, og det er jeg fuldt ud tilfreds med. 

I aften kommer opskriften på "Spinatpandekager med bønnefyld på bloggen". I sidste uge nævnte jeg også at jeg skulle lave limemarmelade, og det kommer der også en opskrift på i den kommende uge. Bare for hyggens skyld ;)

Glædelig jul derude!

- Mia.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar