Sider

23. dec. 2012

Ugens opskrift - Spinatpandekager med bønnefyld

Så er jeg klar med anden runde af "Ugens opskrift". I denne uge var der to retter på madplanen som havde nogle lidt kryptiske navne. Den ene var "Lun linsesalat", som jeg lagde opskrift ud på i tirsdags, og den anden var så "Spinatpandekager med bønnefyld". Da man ikke umiddelbart kan lure hvad der er deri udfra navnene, synes jeg da at de skulle deles.
Og den sidste af de to kommer så her:



Spinatpandekager:
250 g. hakket spinat fra frost
4 æg
50 g. mel
Salt
Lidt peber

Det hele røg op i en skål

Så fik det en tur med stavblenderen

Og så var det klar til at komme på panden

Der blev til 7 pandekager af denne omgang

Opskriften her har jeg fra http://foodiesnfashion.blogspot.dk/2012/06/spinat-wraps.html. Jeg lavede dobbelt portion, men havde ikke helt nok spinat. Men de blev lækre alligevel :)


Bønnefyld:
1 løg
2 fed hvidløg
1 lille chili
1 pk. bacon
En rest medister (kan udelades)
1 ds. kidneybønner
100 g. grønne linser
100 g. gule linser

Mens linserne forkogte skar jeg chili, hvidløg, løg, bacon og medister i små stykker

Så svitsede jeg baconen til den havde afgivet fedtstof, og så kom jeg chili, løg og hvidløg ved


Derefter kom jeg medisteren op i gryden, og lod den svitse lidt inden jeg hældte kidneybønnerne i. Til sidst kom de kogte linser i gryden, og jeg vendte det hele rundt.

Mums!

Egentligt var det min mening at lave retten vegetarisk, men det rynkede Anders noget på næsen af. Heldigvis har jeg jo stadig en del bacon i fryseren, og jeg må sige at det virkelig gav retten en rigtig god smag. De gule linser blev noget smattede under forkogningen, men det gjorde faktisk bare at de bandt alt det andet sammen, så man kunne holde styr på fyldet inde i pandekagen.
Det var virkelig lækker, og ikke mindst ret sund aftensmad!

God aften :)

- Mia.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar