Sider

17. nov. 2012

Når katten er ude...

... spiser Anders rester!

Så dette indlæg overtager han:


Oprydnings-burger

Forleden var jeg alene hjemme. Menuen stod på kyllingesandwich (jeg kalder den en burger) og så synes jeg lige jeg vil vise min version af retten, som faktisk kun er lavet af rester.

De primære ingredienser er:
Resten af kyllingekødet fra forrige uge – Teoretisk 0 kr (Da det er en rest)
½ pakke bacon – 3 kr (tilbudsprisen var 6 kr/pakke)
1 avocado – 10 kr (dette var overskud fra sushi forleden)
2 salatblade – under en krone (hele salathovedet kostede 8 kr)
Peanuts – 0 kr (den sidste rest af posen)
Cremefraiche – 0 kr – (en rest fra pulled pork)
Sandwich Spread – 0 kr (en rest fra pulled pork )
Krydderimix – 0 kr (rest fra pulled pork)
3 skiver løg – 0 kr
1 bolle – 0 kr ( fra pulled pork)

I alt: 13 kr (men lad os runde op til 15,-)

Fremgangsmåde:
Steg først bacon. Derpå steges kyllingen i fedtet fra bacon, hvilket giver smag og sparer fedtstof.
Da peanuts-resten ikke var ret salte, stegte jeg dem hurtigt af i en lille smule soya, på fuld varme. Til sidst steges bollen i en smule fedtstof.
Avocadoen moses og blandes med creme fraiche og en slat citronsaft. Hvidløg kan tilsættes, men vi havde ikke noget. Salt er ikke nødvendigt til denne portion, da kødet er mere end salt nok.
Krydderblandingen mixes med salat spread.

Pynt tallerkenen med 1½ salatblad, smør den ene bolle med avocado, den anden med krydder spread. Fyld bollen med kylling, bacon og stegte peanuts. Top af med det sidste halve blad og smid topbollen på.








Du har nu en café-værdig burger til under 15 kr.

- Anders.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar