Sider

22. nov. 2012

Wok med kylling og ny fryser

.. Ikke at de to har noget med hinanden at gøre, udover at dette indlæg kommer til at indeholde begge dele :)

Jeg har fået et ønske om opskriften på wok med kylling, men da ønsket kom efter jeg havde lavet det, bliver opskriften uden billeder.
I stedet for "Wok med kylling", kan man også kalde retten "Alt-grønt-fra-køleskabet med kylling". Når jeg laver wok, sørger jeg altid for at få brugt de grøntsager jeg har i køleskabet, som snart når grænsen for hvor længe de kan holde sig.

Denne gang brugte jeg:

1 pakke kyllinge wok strimler
Ca. 0,25 hvidkålshoved
5 små gulerødder
1 persillerod
1 løg
Ca. ½ squash
2 fed hvidløg

Jeg startede med at skære kyllingen ud i mindre stykker. Så varmede jeg lidt olie på panden, og svitsede det hakkede hvidløg af med lidt cayennepeber, chili og stødt ingefær. Så kom jeg kyllingen ved, og stegte det sammen med hvidløget. Derpå løg op i panden, så tyndt skåret hvidkål og squash.
Til sidst "skrællede" jeg flager af gulerod og persillerod i med en kartoffelskræller, og kom lidt soya over.
Så lod jeg det stå et par minutter, og så var der mad :)

Og så til fryseren:
Når man gerne vil spare penge på mad, må man sommetider købe stort ind når man spotter et godt tilbud. Men så kan man godt få lidt problemer med fryserpladsen.
Så for at løse dét problem, blev vi enige om at vi måtte have os et ekstra lille fryseskab. Det har vi så fået fat i, og det bor nu inde i det lille ekstraværelse vi har.




Så nu har jeg 3 ekstra skuffer at fryse ting i. Den ene er allerede fyldt med hjemmebagt brød af forskellig slags. :)

- Mia.

2 kommentarer:

  1. Mmm, hvor lyder det lækkert(:
    Tak fordi du ville dele opskriften(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet